Szereti-e a buddhista szerzetes a hétfőt?

A világszerte népszerű Haemin Sunim már második könyvét fejezi be, melynek témája az, hogyan legyünk kedvesebbek magunkhoz, és váljunk ezáltal jobb emberekké. Vajon neki hogy marad ideje magára figyelni a konferenciák, könyvbemutatók és előadások közepette?

A 45 éves, dél-koreai szerzetes könyveihez az alapanyagot azok a beszélgetések szolgáltatják, melyeket kolostorban töltött ideje alatt a világi követőkkel folytatott. Mint mondja, meglepetésként érte, hogy a vasárnapi szertartás után sokan, köztük nála idősebb emberek is hozzá fordultak tanácsért az életük ügyes-bajos dolgaiban. Ezek az emberek mind hálásak voltak az ítélkezésmentes, együttérző figyelméért.

Manapság leginkább a könyvei és a közösségi média segítségével kommunikál a hívőkkel. Új könyvének egyik fontos üzenete, hogy az elme csendjéhez nélkülözhetetlen a testünk egészsége és elégedettsége. Az mondja, „a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás legalább annyira fontosak, mint a napi meditáció. Ha a testünk nincs egyensúlyban, nagyon nehéz ellazulni és a jelenben lenni.”

Haemin Sunim megosztotta velünk egy átlagos hetének napirendjét, amit ki-ki saját belátása szerint vehet inspirációnak.

 

Hétfő

„A hétfő a lustálkodásé. A szerzetesek általában a hétvégén dolgoznak a legtöbbet, így az utána következő napot a pihenésre lehet szánni. Nyolc óra alvás után tíz percig nyújtok, majd 30 percig meditálok. Ezután 15 perc kántálás következik, ami után jöhet a reggeli, azaz zabkása, gyümölcs, joghurt és tea. A reggeli után egy órát sétálok egy közeli parkban, ez múlt héten Brooklynban volt. Ebédre egy koreai ételt, bibimbapot ettem, mely rizs zöldségekkel, este pedig tofu pad thai volt a menü. A nap során megittam egy energialevet is, mely cékla, áfonya, alma és répa keveréke. Kellemes, nyugodt nap volt. Találkoztam egy régi barátommal New Yorkban, és olvasgattam a kedvenc könyvemet.”

Kedd

„A kedd elég mozgalmasra sikerült, mert két fontos találkozóm is volt New Yorkban. Körülbelül hét órát aludtam, majd jógáztam egy kicsit és 30 percig meditáltam. Először a légzésemre összpontosítottam, majd éberségemet a jelen pillanat testérzeteire irányítottam, anélkül, hogy meg akarnám változtatni bármelyiket. A kiadómmal találkoztam, majd velük ebédeltem egy kínai teaházban. Csípős-savanyú levest ettem. Délután egy interjút készítettek velem; a vacsorám egy szelet zöldséges pizza és némi ásványvíz volt.”

Szerda

„Hét és fél óra alvás után jógamozdulatokkal nyújtottam ki a testem, mielőtt meditáltam volna. Meditáció után 30 percig a Lótusz Szútrát recitáltam. Egy tojásos-rizses-zöldséges ételt készítettem el reggeli gyanánt, ami mellé almát, narancsot és egy joghurtitalt fogyasztottam el. Ezután összecsomagoltam és Washingtonba indultam. A new yorki metró hibájából sajnos lekéstem a vonatom, ezért az ebédet is itt költöttem el, ami egy burrito volt. Ezután elcsíptem a 13 órakor induló washingtoni járatot. A szállodában gyorsan megvacsoráztam, mely szendvicsből és narancsléből állt, majd az esti előadásra mentem, ahol 400 ember előtt kellett beszélnem. Este, a szállodába visszatérve még meditáltam kicsit lefekvés előtt.”

Csütörtök

„Ezen a napon hét órát aludtam és 20 percet meditáltam. Utána egy órát sétáltam a fővárosban. A szállodai reggelit választottam, mely kávé, piritós, rántotta, krumpli, grapefruitlé és ananász volt. Ebédre egyszerű tojásos szendvicset ettem, mielőtt a reptérre mentem volna. A vacsorám a British Airways zöldséges tésztája volt, mely felülmúlta a várakozásaimat. Sok vizet ittam a repülőn és a folyosó oldali ülést választottam.”

Péntek

„Hajnali 5:50-kor értem a londoni Heathrow reptérre. Egyből a szállodába mentem és aludtam 3 órát. Ebédre gombás rizottót ettem, majd találkozóm volt a könyvkiadóm angliai képviselőjével. A megbeszélés jól sikerült, este rament ettem a hotelhez közeli japán étteremben.”

Szombat

„Aludtam vagy nyolc és fél órát, majd a hotelben tojást, sajtot, almát, narancslevet, muffint, babot, gombát és teát reggeliztem. 20 percet sétáltam a Temze partján, majd 20 percet meditáltam, de ezután egyből a reptérre kellett sietnem, hogy elérjem az Edinburgh-be tartó repülőmet. Sajnos a járatot törölték, így egy paradicsomos-sajtos szendvics és egy pohár narancslé elfogyasztása után vissza kellett térnem a szállodámba. Az este eleredt az eső, én pedig pad thai tésztát vacsoráztam, ami mellé energialevet ittam, ami gyömbérből, almából és répából készült.”

Vasárnap

„Hét óra alvás után ugyanazt a szállodai reggelit ettem, mint előző nap. Most volt időm 30 percig meditálni és 15 percig recitálni. 30 perc alatt elsétáltam a Szent Pál Katedrális vasárnapi miséjére, majd 25 percig tartott a séta a King’s Cross pályaudvarig. Cambridge-be mentem, ahol vegetáriánus szusit ettem zöld teával. Betértem a Waterstones-ba, hogy könyveket nézegessek, és igyak egy kávét egy sütivel. Vacsorára két almát és egy banánt ettem a szállodámban. A nap során összesen 11 kilométert gyalogoltam.”


Forrás: GQ