Kambodzsai szerzetesek fogászati ellátása
Az itt élő szerzetesek, pénzbeli bevételek híján, csak ritkán jutottak hozzá fogászati ellátáshoz. “Nincs többé fájdalom” – mondja Phally Prakk, a buxtoni Wat Samaki Buddhista templom szerzetese…
Interjú Nagy Marcell festőművész kriya jógin és dzogcsen gyakorlóval
„Mit eredményezhet az, ha valaki korán találkozik művészi hivatásával és a szellemi útjával és, – mint Marcell esetében – ez nagyjából egyszerre történik? Hát még, ha a körülmények is támogatóak! Könnyen előfordulhat, hogy a két dolog egybeolvad, tehát az életében oly fontos művészet és a meditáció nem válik el egymástól…”
Magyarázzuk a bizonyítványt – Iskolai értékelés buddhista szemlélettel. Interjú Berecz Krisztina tanítóval
„Ne viszonyítsunk, mert van olyan gyerek, aki úgymond fegyelmezetlen, de önmagához képest hatalmas fegyelemmel van…”
A théraváda buddhizmus szent szövegei – Dutija védaná szutta – Három érzés
Így mondta a Beérkezett, az Arahat, tőle így hallottam:
„Ez a három érzés van. Melyik az a három? A kellemes érzés, a fájdalmas érzés és a semleges érzés. A kellemes érzésre úgy kell tekinteni, mint ami szenvedésteli. A fájdalmas érzésre úgy kell tekinteni, mint egy nyílra. A semleges érzésre úgy kell tekinteni, mint ami állandótlan.”
„A hétköznapi tudat maga az út”/ Beszélgetés Won Do zenfi, világi zen szerzetessel a templomi és hétköznapi gyakorlásról
A modern élet és a zen sorozatunkban Stifter Imrével, szerzetesi nevén WonDo szunyimmal, vagy ahogyan magát nevezi, Won Do zenfivel beszélgettünk a zen koreai templomi gyakorlásáról, a zen helyzetéről a modernizálódó Koreában és a szerzetesi és a világi élet összehangolásáról idehaza.
„Zöld” kolostor Kanadában
„A környezeti fenntarthatóság alapvető a szerzetesek és szerzetesnők életvezetési szabályai között. Az embereknek, állatoknak és a növényeknek való nem ártás elve, valamint a természeti környezet nem szennyezése egyértelműen le van írva a szerzetesi szabályzatban” – mondta az apát.
Magyar szakember a dalai láma alapította szervezet élén

„…rengeteg fiatal keresi a kiutat, a válaszokat, a cselekvés lehetőségét, vagy adott esetben érzi tehetetlennek magát. Nekik azt üzenem, hogy …”
Az éberségről Farkas Pállal (2. rész)
„…azzal, hogy azt az etikai szétválasztást a Buddha behozta, hogy közönséges és emelkedett, lehetőséget adott például arra, hogy másképp viszonyuljon az örömhöz, mint az őt megelőző korszak aszkétái, akik hihetetlen módon tartottak az örömteli dolgoktól, mert úgy gondolták, hogy az élvezeteknek… nem lesz jó vége. A Buddha rájött arra, hogy ha ez pozitív dolgokra, vagy magasztos dolgokra irányul – például a tanítás elsajátítására és gyakorlására –, akkor nemhogy bajt nem okoz, hanem éppenhogy kifejezetten előrevivő, magasztos öröm, amiről szó van. Az már egy másik kérdés, hogy azért… diszkréten hozzátette, hogy ahhoz, hogy a végső megvalósítást elérd, még ezektől a kedvező benyomásoktól is meg kell szabadulnod.”
Tóth Andrea Beátával a kvantum-pszichológiáról
„…nagyon nagy hasonlóságot, vagy kapcsolódást mutatnak a meditációs élményekkel, és azzal amit a meditációban szeretnénk elérni. Tulajdonképpen itt kapcsolódik össze a buddhizmus és a kvantum-pszichológia.”
A mese legyen veled! – Interjú Veres Károly meseterapeutával 1.rész
„Ha fönnmaradtak, és újra és újra elmesélték … az valamit nagyon megfogott, vagy megérintett belül. És valami nagyon fontosat elmondott rólunk, vagy az életünkről, vagy azt, hogy honnan jöttünk.”