- 2024 április 28.
Főoldal > Beszélgetés Ölvedi Gábor, zenésszel
Ölvedi Gáborral Művészek és buddhizmus sorozatunkban beszélgettünk.
darbuka, def, riq, tapan
Gábor zenei érdeklődése a gyermekkorban elkezdett magyar és erdélyi néptáncok tanulásának, művelésének hatására korán a népzene felé fordult. Mivel elsősorban az ütőhangszerek érdekelték, amelyben a magyarországi népzene nemigen bővelkedik, 1989–ben tanulmányokat kezdett a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, Dzsessz–dob magániskolájában, majd ezek után fordult a különböző kultúrák népzenéjében fellelhető ütőhangszerek megismerése felé. Több alkalommal járt Törökországban és Marokkóban a kezdeti útkeresés során, majd később részt vett meghatározó mesterei: Hossam Ramzy, Issam Houshan, Abdou Manssour workshopjain és magánóráin, hogy a közel–keleti ütőhangszerek játékmódjának különböző stílusjegyeit minél hitelesebben elsajátítsa.Közben indiai tabla magánórákat vett Szalay Pétertől, a Calcutta Trió tablásától, Alla Rakha tanítványától, és 2016–tól szintén tabla órákat vesz pt. Rajesh Gangani indiai tabla mestertől.Több, mint 4 évig tanult klasszikus hangképzést magántanáraitól, valamint tuvaiés mongol torokének technikákat tanult szintén magánúton.
Az adás időpontjai: 2019-03-08 07:00, 2019-03-09 20:00; 2019-03-10 11:00; további ismétlések
Az interjút készítette Bende Zsuzsanna
„Minden, ami bejön, megfigyelni lehetőleg a legapróbb részletekig. Tehát akik foglalkozik Théraváda filozófiával, az tudja, hogy egy picit szőrszálhasogatóan aprólékos ez az egész. Mondhatni már-már
Burns Katalin énekesnő indiai éneklés kurzusra invitálja az érdeklődőket. Riporter: Udvardi Márton (2024) Burns Katalin magyar népzenei gyökereitől indult el Ázsia felé, és jutott el
A száműzetésben működő tibeti kormányzat, a Központi Tibeti Adminisztráció (Central Tibetan Administration – CTA) a Tasi Lunpó kolostorral együttműködve születésnapi ünnepi megemlékezést tartott a fő