Főoldal > A Mercedes bajba került Kínában

A Mercedes bajba került Kínában

A Zara, a Delta Airlines és a Marriott után egy újabb világcég kénytelen bocsánatot kérni a Kínai Népköztársaságtól, mert megsértették a kommunista rezsimet. A Mercedes egy Instagram-reklám miatt került bajba, amin egy idézet található a Dalai Lámától.

A “Monday Motivation” hashtaggel ellátott képen egy fehér Mercédesz áll a tengerparton, fölötte a Dalai Lámának tulajdonított idézet: “Nézd meg a helyzetet minden oldalról és nyitottabbá válsz.”

Bár Kínában tilos Instagramot használni, a kép nem maradhatott sokáig rejtve a kínai polgárok elől. A német világcég gyorsan belátta a hibáját, és bocsánatkérésében így fogalmazott: “Igyekezni fogunk jobban megérteni a kínai kultúrát, a kínai értékeket, és mihamarább megtesszük a megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy elkerüljük a hasonló incidensek bekövetkeztét a jövőben.”

A múlt hónapban a spanyol ruhamárka, a Zara és az amerikai légitársaság, a Delta kényszerült bocsánatkérésre, mert Tajvant és Tibetet országokként tüntették fel a térképeiken. Kína mindkét területet saját részének tekinti.

A kínai vásárlók egyre vonzóbbak a világcégek számára, hiszen egyre nő a vásárlóerejük. Azonban ezzel egy időben a kínai hatóságok is egyre szigorúbban számon kérik a cégeken a kínai kommunista nézeteknek megfelelő viselkedést. Sok márka számára a kínai az egyik legnagyobb piac, ezért nehéz választást kell meghozniuk: vagy behódolnak a szabályoknak és öncenzúrát gyakorolnak, vagy felvállalják az emberi jogokat és a szólásszabadságot, de azt is, hogy elveszíthetik vásárlóik jelentős részét.

A mostani botrány amiatt robbant ki, mert a Dalai Lámát, aki 1959-ben kényszerült elhagyni Tibetet, Peking veszélyes szeparatistának tartja. A Nobel-békedíjas vallási vezető azonban kitart amellett, hogy ő csak szeretné szülőföldje számára az alapvető autonómiát visszanyerni.


Forrás: Reuters, World Religion News
Készítette: Harlam Bálint

Kapcsolódó