Főoldal > Buddhista szerzetesek segítik a Prince Edward-szigeti tanárokat a pozitív tanévkezdésben
A Prince Edward-szigeten élő szeretesek egynapos elvonulást szervezetek helyi pedagógusoknak. Az elvonulást az egyik szervező „tudati wellnessként” jellemezte, a cél pedig az volt, hogy pozitív hangulatban induljon a tanév. A szponzorok a Great Enlightement Buddhist Institute Society (GEBIS) és a HOPE Nemzetközi Oktatási Alapítvány voltak.
„Az elvonulást tudati wellnesnek neveztük el” mondta Derek McEwen, volt Prince Edward-szigeti iskolaigazgató és oktatási minisztérumi tisztségviselő, aki most a HOPE Nemzetközi Oktatási Alapítvány vezetője. “Sokat hallunk a mentális egészséget veszélyeztető problémákról – a stresszről, a szorongásról – melyek már a diákok és a tanárok közt is felütötték a fejüket. Ezért a mai napot annak szenteltük, hogy támogassuk a tanárainkat, és bízunk benne, hogy sikerült nekik segíteni abban, hogy tiszta lappal, pozitív hangulatban kezdjék az új tanévet.”
Az elvonuláson több vitaindító előadás elhangzott a GEBIS szerzeteseitől és olyan szigetlakóktól, akik már tanultak tőlük. A téma az volt, hogyan lehet tisztább és rugalmasabb az elménk.
„Nem az volt a célunk, hogy varázsütésre megoldjuk a tanárok problémáit. Inkább igyekeztünk eszközöket adni a kezükbe, hogy segíthessenek magukon, azokon, akikkel dolgoznak, a családjaikon, hogy egyszerűen jobb emberek és jobb tanárok lehessenek.” magyarázta McEwen.
A nap során többször meditáltak, és olyan pozitív kapcsolatteremtési technikákat tanultak, melyeket a szerzetesek gyakran tanítanak úgynevezett „boldog óráikon”, amelyeket röviden OMAK-nak hívnak (Observing Merit, Appreciating Kindness – figyelni az érdemekre, méltányolni a kedvességet).
„Az egész arról szól, hogy megfigyelhetjük a helyzetet úgy, hogy a negatív dolgokat látjuk benne, vagy úgy, hogy a pozitívumokat vesszük észre” magyarázza McEwen. “Ha úgy döntünk, hogy a pozitívumokat látjuk, akkor pozitív hangulatban kezdhetjük a napot, és ez ragályos. Az, ahogyan a dolgokat látjuk, döntés kérdése.”
Az elvonulás számos pozitív visszajelzést kapott a résztvevő 66 pedagógustól.
„Sokan úgy érezték, bátorítást és energiát kaptak. Néhányan azt mondták, garantáltan máshogy látnak munkához az osztályban, és máshogyan közelítenek a dolgokhoz… máshogy kezelik pedagógusként a kapcsolataikat.”
Kanadában a pedagógusok szeptember elsején kezdték a tanévet, míg a diákok szeptember 5-én.
A Tibeti Szerzetesnői Projekt (Tibetan Nuns Project – TNP), egy Seattle-ben és az indiai Himácsal Prades Kangra körzetében működő, az Egyesült Államokban bejegyzett jótékonysági szervezet,
A nagyra becsült tibeti buddhista tanító és dzogcsen mester, Csökji Nyima Rinpocse a nepáli Lumbíniben, a Buddha szülőhelyén, hivatalosan felavatta a Pal Thubten Sedrub Ling,
Vaszi Sándor Urgyen saját élményein keresztül mesél a buddhista elvonulások fontosságáról, felidézve többek között Taron töltött éveit, valamint a közelmúltban zajló, Keith Dowman dzogcsen mesterrel