
- 2023 november 27.
Ölvedi Gáborral Művészek és buddhizmus sorozatunkban beszélgettünk.
darbuka, def, riq, tapan
Gábor zenei érdeklődése a gyermekkorban elkezdett magyar és erdélyi néptáncok tanulásának, művelésének hatására korán a népzene felé fordult. Mivel elsősorban az ütőhangszerek érdekelték, amelyben a magyarországi népzene nemigen bővelkedik, 1989–ben tanulmányokat kezdett a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, Dzsessz–dob magániskolájában, majd ezek után fordult a különböző kultúrák népzenéjében fellelhető ütőhangszerek megismerése felé. Több alkalommal járt Törökországban és Marokkóban a kezdeti útkeresés során, majd később részt vett meghatározó mesterei: Hossam Ramzy, Issam Houshan, Abdou Manssour workshopjain és magánóráin, hogy a közel–keleti ütőhangszerek játékmódjának különböző stílusjegyeit minél hitelesebben elsajátítsa.Közben indiai tabla magánórákat vett Szalay Pétertől, a Calcutta Trió tablásától, Alla Rakha tanítványától, és 2016–tól szintén tabla órákat vesz pt. Rajesh Gangani indiai tabla mestertől.Több, mint 4 évig tanult klasszikus hangképzést magántanáraitól, valamint tuvaiés mongol torokének technikákat tanult szintén magánúton.
Az adás időpontjai: 2019-03-08 07:00, 2019-03-09 20:00; 2019-03-10 11:00; további ismétlések
Az interjút készítette Bende Zsuzsanna
A zen örök újrakezdő szelleméről – Beszélgetés Fölföldi Rózsával a One Drop Zen közösség gyakorlójával Sunrjú Szuzuki meditációról szóló könyvéről. „A zen álladóan erről a
Három szerencsés és bátor jelentkező a sikondai Buddhafeszten kipróbálta, milyen riportot készíteni és persze interjút adni. Közben azt is megtudtuk, hogy ők miért érkeztek a
Portrébeszélgetés Gódorné Hazenauer Zita japánkert szakértővel. Nevezzenek bár mihaszna szirom-bámésznak! Mert időközben úgy összemelegedtünk: hulltukban hullok én is. Új munkahelyén, a Hopp Ferenc Ázsiai Művészeti