Főoldal > Beszélgetés Ölvedi Gábor, zenésszel

- Műsorajánló
Ölvedi Gáborral Művészek és buddhizmus sorozatunkban beszélgettünk.
darbuka, def, riq, tapan
Gábor zenei érdeklődése a gyermekkorban elkezdett magyar és erdélyi néptáncok tanulásának, művelésének hatására korán a népzene felé fordult. Mivel elsősorban az ütőhangszerek érdekelték, amelyben a magyarországi népzene nemigen bővelkedik, 1989–ben tanulmányokat kezdett a veszprémi Csermák Antal Zeneiskola, Dzsessz–dob magániskolájában, majd ezek után fordult a különböző kultúrák népzenéjében fellelhető ütőhangszerek megismerése felé. Több alkalommal járt Törökországban és Marokkóban a kezdeti útkeresés során, majd később részt vett meghatározó mesterei: Hossam Ramzy, Issam Houshan, Abdou Manssour workshopjain és magánóráin, hogy a közel–keleti ütőhangszerek játékmódjának különböző stílusjegyeit minél hitelesebben elsajátítsa.Közben indiai tabla magánórákat vett Szalay Pétertől, a Calcutta Trió tablásától, Alla Rakha tanítványától, és 2016–tól szintén tabla órákat vesz pt. Rajesh Gangani indiai tabla mestertől.Több, mint 4 évig tanult klasszikus hangképzést magántanáraitól, valamint tuvaiés mongol torokének technikákat tanult szintén magánúton.
Az adás időpontjai: 2019-03-08 07:00, 2019-03-09 20:00; 2019-03-10 11:00; további ismétlések
Az interjút készítette Bende Zsuzsanna
” Ez is egy evolúció, nem? Hogy mondjuk van egy mondat, vagy két-három szó egymás után és amikor a megértésnek ezen a szintjén vagy, akkor
„Abban már, hogy ezt hogy valósítják meg, nagyon nagy különbségek vannak. Az emberek sokféle képességei, hajlamai, nehézségei, története alapján és részben a különböző kultúrák hagyományainak
A Tergar Meditációs Közösség, amelyet a tibeti buddhizmus Karma Kagyü és Nyingma vonalának ismert meditációs tanítója és mestere, Jonge Mingyur Rinpocse alapított, bejelentette, hogy február