Főoldal > Itt a Mesterválaszok 4. része!

Itt a Mesterválaszok 4. része!

A tíz részes sorozat minden alkalmával elhangzik egy kérdés és öt mesteri válasz. A válaszadók: Cser Zoltán, Csöpel láma, Farkas Pál, Mireisz László, Dr. Pressing Lajos Lílávadzsra

Az első rész kérdése volt: A valóságnak tapasztalt külvilág és a – meditációban is megismerhető – belső világ két külön létbirodalom, vagy a valóság kétféle megtapasztalása?

A második rész kérdése ez volt: Hogyan nyilvánul meg a belső világ a külvilágban? Léteznek-e csodák, amikor a tapasztalt külvilág szövete felfeslik valahol és törvényei egy rövid időre megszűnnek?

A harmadik rész kérdése volt: A Buddha nem állította, hogy nincsenek csodák, de azt sem ajánlotta, hogy bárki törekedjen azokra. Szerinte az igazi csoda a tudat megfordulása. Ez az első lépés a felébredés ösvényén. Mit jelent ez a megfordulás és milyen az a valóság, amire felébredhetünk?

A negyedik rész kérdése: Az élettelen anyag a természet törvényei szerint egyensúlyba kerül a környezetével. Felveszi annak nyomását, hőmérsékletét, lúgosságát-savasságát. Az élőlény anyaga soha sincs egyensúlyban a környezetével, mert az a halálát jelentené. Szervezetén belül megakadályozza a fizika törvényeinek működését. Csak addig élhet, amíg ez sikerül neki. (Prof Bauer Ervin: Állandó egyensúlytalanság elv). A belső tapasztalás világában nem fizikai törvények uralkodnak. Hogyan hat a belső világ megismerése a külső világra? Mi a tudat fejlődésének, fejlesztésének jelentősége egy ember élete során, és mi a jelentősége az emberiségre nézve több ezer év alatt?

Az adás időpontjai: 2018 május 28. hétfő: 07:10; kedd: 10:10; szerda 13:10; csütörtök 16:10; péntek 20:10; szombat 07:10; vasárnap 20:10

Az ötödik rész kérdése lesz: Közös tudat, tár tudat, kincseskamra tudat, álaja vidzsnyána, az univerzális emlékezet. Ehhez adódik hozzá saját tapasztalásunk, individuális emlékezetünk…

Kapcsolódó

Hírek

Felavatták az Ezer Buddha Templomát Lumbíniben

A nagyra becsült tibeti buddhista tanító és dzogcsen mester, Csökji Nyima Rinpocse a nepáli Lumbíniben, a Buddha szülőhelyén, hivatalosan felavatta a Pal Thubten Sedrub Ling,