Főoldal > Művészeti oktatás nem csak buddhista szemlélettel – Interjú Orosz Helga, festőművésszel
“A művészeti foglalkozásoknak nagyon nagy része zömmel arról szól, hogy koncentráció fejlesztés. Innentől kezdve ki sem tudjuk venni a buddhizmusból. A másik, hogy komplex feladatokban gondolkodom. Tehát a testet használjuk, az érzékszerveket használjuk, a hallást, a tapintást, a színeket…”
Művészeti szemléletű buddhista pedagógiáról, a művészeti oktatás, alkotás szerepéről beszélgetünk vendégünkkel. Orosz Helga, a Veresegyházi Városi Múzeum Művészkert oktatója, alkotója. Helga festőművész és buddhista tanító. Ebből a szempontból mesél módszereiről, tapasztalatairól, arról, hogyan lehet a gyerekek hétköznapjaiba, az iskolai órák foglalkozásai közé beemelni a művészeti oktatás eszközeit.
Riporter: Lapat Dániel (2022)
BuddhaFM – Adásban a Tan!
A Tan Kapuja Buddhista Egyház online rádiója – buddhafm.hu
Kövessenek minket az alábbi oldalainkon is:
Facebook
Spotify
Youtube
Instagram
December 2-án kezdődött az indiai Bódhgájában, immár a 19. alkalommal a nemzetközi Tipitaka recitációs szertartás, amire több mint 10.000 résztvevő érkezett a világ minden tájáról.
Programajánló: ÁTLÉPÉS A TÜKÖRKAPUN Beszélgetés Bérczi Zsófiával, az Élőkép Színház vezetőjével Riporter: Udvardi Márton (2024) ÁTLÉPÉS A TÜKÖRKAPUN TAROT LABIRINTUS AZ ÉV VÉGÉN Az
Az írás, mint éberség – Hamvas Tiszaújvárosi évei „Hamvas felismerte, hogy a buddhi, vagy Buddha-tudat nem más, mint az ember őseredeti alapállása, éber léte, amit