Egy thaiföldi művész négy festményen ábrázolta Ultramanként, egy 1970-es évekbeli japán szuperhős alakjában az államvallásnak számító buddhizmus alapítóját, Gautama Buddhát. Ultraman, ahogy a Buddha is, a világ megmentője. A konzervatív thai buddhista vallási vezetők nem értékelik az ötletet és perelnek.
A művész egyetemi hallgató, akinek nevét a hatóságok a saját biztonsága érdekében titokban tartják. Az óvintézkedés nem túlzó: a képek bemutatása világméretű tiltakozáshullámot és számos jogi eljárást indított el, melynek hatására a diák bocsánatot kért a tartományi főapáttól és a kormányzótól a képek elkészítéséért.
A bocsánatot azonban nem mérik ilyen könnyen: keményvonalas thai buddhisták egy csoportja feljelentést tett a buddhizmus iránti tiszteletlenség vétsége miatt, aminek kiszabható büntetése hét év fegyház is lehet. A heves reakció újabb megnyilvánulása a régió kulturális válságának, melyben a hagyományos vallási értékeket valló generáció egyre inkább fanatizálódik, ezzel pedig elkerülhetetlen konfliktusba kerül a vallási kérdésekben másként gondolkodó fiatal generációval.
Az egyetem rektora védelmébe vette diákját: „A diáknak dicséret járna művészi bátorságáért, hogy megalkotott egy ilyen ellentmondásos képet” mondta a Bangkok Post-nak adott interjújában azt is kiemelve, hogy a középút szellemében lehetséges a művészi szabadság és a társadalmi érzékenység összehangolása.
A festmények aukción keltek el, az értük kapott pénzt a diák a tanulmányai finanszírozására fordítja, a maradékot pedig kórházaknak adományozza.
Šwierkiewicz Róbert – Végtelen hal című emlékkiállítása november 8-tól megtekinthető a Műcsarnokban. Šwierkiewicz Róbert (Pécs, 1942. május 29. – Ajka, 2019. április 22.) Vizuális művész,
Az Elkötelezett Buddhisták Nemzetközi Hálózata (International Network of Engaged Buddhists – INEB) bejelentése szerint idén a Dél-Indiában található Csennai városa ad majd otthont kétévente megrendezendő
Vaszi Sándor Urgyennel, a Tiszta Dzogcsen fordítójával beszélgettünk az októberben megjelent kötetről. Riporter: Udvardi Márton (2024) “A dzogcsen a nagy tökéletesség állapota. A bönben a