
- 2023 december 10.
„Ha valami úgy fogalmaz, ahogy, annak nem biztos, hogy megvan a mentális állapota is hozzá. Ha ez így lenne ugye, akkor csak őszinte politikusaink lennének….a belső állapot és a megfogalmazás nem szükségszerűen esik egybe. …Alapvetően két forrása van ennek. Csak és kizárólag olyan szövegeket olvasott ez a jószág, azokon tanult, …amiket magukról érző lényként gondolkodó élőlények, azaz mi hoztunk létre. …a bemeneti anyag, a forrásanyag az képviseli a mi erős előítéleteinket, lévén, hogy a nyelvtől kezdődően mindenben mi azzal a nagyon erős megéléssel és előítélettel hozakodunk elő, hogy márpedig mink érző lények vagyunk. Nem állítom, hogy ez feltétlenül egy balgaság,…de hogy ezt csináljuk, az tény. Hogyha egy ilyen jellegű anyagot valami megtanul tökéletesen szimulálni, akkor annak az elsődleges alapvetése az az, hogy felveszi ugyanazt az álláspontot.”
Szabados Levente, AI adattudós, a Frankfurt School of Finance and Management docense, a Kürt Akadémia képzésvezetője mesterséges intelligencia témakörben, a párizsi Aivancity vendégprofesszora, a Neuron Solutions vezető tanácsadója alkalmazott gépi tanulás területén. (Nyelvfeldolgozás, idősoros előrejelzés, képfeldolgozás) A díjnyertes Analogy start up cég egykori alapítója és technológiai igazgatója, buddhista teológus, a tudat elkötelezett elméleti és gyakorlati kutatója.
Riporter: Bende Zsuzsanna (2022)
Szabados Leventével készült interjúnk 1. része itt meghallgatható:
BuddhaFM – Adásban a Tan!
A Tan Kapuja Buddhista Egyház online rádiója – buddhafm.hu
Kövessenek minket az alábbi oldalainkon is:
Facebook
Spotify
Youtube
Instagram
Könyvajánló beszélgetés Gáncs Nikolasszal: Shodō – Az ecset útja c. könyvének harmadik, bővített kiadásáról Riporter: Udvardi Márton (2023) „Gáncs Nikolasz és Zsidákovits Judit kalligráfiáról írott
Életút interjú Pető Tóth Károly költővel arról, hogy miként lesz valaki költő egy költőtárs javaslatára vagy koan író egy zen koan olvasásától. Beleshetünk kissé az
December 4-én, hétfőn avatták fel szerzetesnők egy új csoportját gesemává az indiai Bódhgajában. A csoport hét szerzetesnőből állt, akik így megkapták a tibeti gelug hagyományvonal